الأحد، 13 يوليو 2008

unavailable (he3)


اتذكر بشدة جملة للعبقرى د احمد خالد توفيق فى قصاصات قابلة للحرق " كلھم منھمك ووقته ضیق .. أعتقد أنني الوغد الوحید غیر المھم في مصر كلھا."عندما اطلب احدى صديقاتى فى الهاتف واجد الهاتف
مشغول ثم اقوم بطلب اى حد تانى على ما الاولى تخلص والاقيها مشغولة برضة وعندما اجلس على
الحاسوب وافتح الماسنجر وبرضه
busyالاقيهم كلهم حاطين علامة
تقفز سريعا هذه الجملة الى ذهنى واتسائل متعجبة هل فعلا انا الوحيدة فى مصر التى لا تجد شىء تفعله لدرجة انى بتصل بسأل على

الناس مع العلم انى بزهق سريعا وبقفل التليفون غالبا دون التحدث الى احد يعنى بمعنى اصح زى اللى _لا موأخذة_رقصوا على السلم لا اعلم كيف نطقها واحد زى د احمد خالد توفيق بكل الروايات اللى الفها وكونه د احمد خالد توفيق نفسه هذا ما يدعونى للتفكير بشدة فى اى شىء يجعل وقتى ضيق يعنى هى جت عليا وعندما اقرر واجزم علشى فعل شىء ما يجعلنى منهمكة اكثر منهم الاقيهم هما اللى يتصوا ويعطلونى

عجبى

ليست هناك تعليقات: