الثلاثاء، 13 ديسمبر 2011

happy dreams



الدنيا كلها بتتكلم عن الانتخابات والبرلمان والاخوان والسلفيين والليبرالين...وعشان كدة انا هتكلم عن حاجة تانية خالص ...انا هتكلم عن الاحلام... مش الاحلام اللى بنشوفها واحنا نايمين لا انا هتكلم عن احلامنا اللى هى زى اهدافنا كدا...كام مرة حملت انك تطلع الاول على الكلية ومحلصش...كام مرة حلمت انك ترتبط بحد بتحبه ومحصلش ..كام مرة حلمت ان البلد تنضف والثورة يبان مفولها يبان..ومحصلش ..كام مرة حلمت انك تحقق اللى نفسك فيه ومحصلش ..اكيد مش كل الناس طبعا فشلت فى احلامها وكل الاجابات ..ماحصلش فيه ناس كله كله كله حصل ..حصل عشان ربنا قدرلهم وعشان هما كمان قرروا ده.. قرروا انهم يشوفوا شغلهم بما يرضى الله سواء شغلهم ده دراسة فى الكلية او شغل بعد الكلية ..او تنفيض البيت اوعلاقتهم مع الناس...الواحد مش كفاية يكون عنده احلام..لازم يكون فيه سنسور مع كل حلم ينبهه ان على الطريق الصح ولا حاد عنه عشان كدا كل حلم انا بحلمه بركب معاه سنسور لو حاجة قطعت حلمى ده السسور بصفر ويصدعنى لحد ما الطريق يبقى فلة قدام الاستاذ سنسور والحلم يكمل طبعا انا عارفة ان قرراتنا من قدرنا لكن كمان مع قرارتنا لازم نشتغل ونسعى ونجرى يمين وشمال لحد ما الحاجة اللى عاوزينها تتم...زى كدة السيرش على جوجل بتدور مرة واتنين وتلاتة وتفتح موقع وتلاتة وعشرة لحد ما تلاقى المعلومة اللى بتدور عليها